Sanningen om Idol 2009, del 3.

Läs först del 1 och del 2.

Samma kväll som hälften av alla fått lämna slutaudition fick vi ett nytt uppdrag. Tidigare samma dag hade jag och Erika bestämt att om det blir en duett vi blir tilldelade, då skulle vi köra en vacker ballad tillsammans. Efter att vi istället fått reda på att det var i en trio vi skulle sjunga så blev Antonia också den självklara i gruppen. Vi hade 15 minuter på oss att välja låt och när jag nu i efterhand ser på det önskar jag självklart att vi hade tagit en annan låt. Iallafall hade vi ett väldigt bra sammarbete och även om jag inte kände mig 100 på låten vi tog, gjorde vi iallafall något av det. Hela kvällen, förutom några minuter i resturangen övade vi på låten. Det var text som skulle sitta, stämmorna skulle sitta och allt annat som skulle göra framträdandet bra. Denna natt var extremt rolig. Vi var slut och trötta efter den tuffa dagen, men vi kämpade och övade tills vi vid tre tiden sa god natt. Klockan fem sågs vi igen och startade dagen med att öva. Efter en frukost var det dags att bege sig till auditionlokalen igen med buss. Jag, Antonia och Erika kände oss iallafall ganska säkra på det vi skulle göra. Texterna kanske inte satt helt, stämmorna kanske inte var riktigt där än, men det kändes iallafall bra. Vi hade så kul tillsammans och samarbetet funkade jätte bra. Vi kompletterade verkligen varandra.

Denna morgon var väntan inte lika krävande, utan vi laddade alla tre, och det kändes ganska bra. Jag tyckte verkligen att det skulle bli kul att sjunga framför juryn, även om jag kanske inte skulle få visa mina bästa kvalitéer i sången. Tyvärr fanns det ju inget att göra åt det, men det var ju trotsallt en gruppuppgift, något vi gjorde tillsammans. Vi blev uppropade väldigt tidigt och det var dags för oss att bege oss mot juryn.

När vi kom in i den stora salen log dom. Det kändes bra, men hemskt nervöst. Jag sjöng fel text, min solodel blev inte alls som jag hade tänkt mig, men annars kändes det som om det vi hade gjort var ganska bra. Jag kände trotsallt att jag kunde varit så mycket bättre. Efter ett par hemska timmar i väntan på reslutatet började de äntligen ropa upp namn. På ett långt led gick vi in på scenen och det var smärtsamt. Bagge sa tillslut att jag skulle ta ett steg framåt och efter det var det klart att jag hade åkt ut ur idol 2009.

Resan var över. Det kändes tungt, men det var inte själva faktan att jag hade åkt ut som var det jobbigaste, utan det värsta var att jag inte riktigt hade fått visa vem jag var. Nervositeten var mitt fall i Idol, och jag som aldrig tidigare i mitt liv känt en sådan nervositet, visste inte hur jag skulle hantera den. Falsksång och borttappad text blev konsekvenserna. Även om jag fick lämna Oscarstearern med en besvikelse, kan jag inte annat än att vara riktigt stolt nu i efterhand. Juryn sa i tv att den hälft av idoldeltagarna som gick vidare i första steget var en självklarhet för dom. Att ha en guldbiljett hemma i min studio känns också då ganska stort. Jag känner mig glad att jag vågade söka trots att jag precis hann fylla 16. Idol 2009 har gett mig massor av erfarenhet, och jag tänkter aldrig i mitt liv sluta med musik. Jag älskar musik, och jag blir bättre och bättre hela tiden. Mycket har hänt sen slutaudition i maj och jag känner att jag bara under denna korta tid har utvecklats. Vinsten i Popkorn 2009 kändes som en härlig revanch och nu ska jag fortsätta med det jag älskar - musik!


Kommentarer
Postat av: Ines Classy&Fabulous

Du kommer lyckas inom musik ändå :) för du är grymt duktig!

2009-09-23 @ 20:47:58
URL: http://inesa.blogg.se/
Postat av: Daniel

Du kommer gå längre än Idol..Jag tror att det är bättre att skynda långsamt. Idol kan nog bara bli för mycket av det goda.....

2009-09-23 @ 20:49:02
Postat av: karin

synd. satsa på att köra ditt eget race istället då, för du är ju duktig som satan

2009-09-23 @ 20:49:46
URL: http://karinnorberg.blogg.se/
Postat av: Anonym

Bra kämpat ändå :) du är sjukt grym och kommer gå långt :D

2009-09-23 @ 20:50:12
Postat av: Mattias

Vad vis Daniel har blivit, men du gjorde en bra insats. Gläd dej över segern i popcorn!

(Ingen press men din fan- club i gbg väntar på att du ska vara med i melodifestivalen)

2009-09-23 @ 20:55:53
Postat av: bea

Tyckte du var duktig ändå :) Riktigt bra gjort (:

2009-09-23 @ 21:01:03
Postat av: Anonym

du är grym! fortsätt göra det du är bra på :-)

2009-09-23 @ 21:05:49
URL: http://idontshineifyoudontshine.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du borde ju helt klart gått vidare, Vad gör Partille-Johnny'n där? Han som sjöng With You i första audition :O?

2009-09-23 @ 21:10:49
Postat av: mysan

hejade på dej! :( men du lär komma långt även om du inte kom vidare i idol, du är verkligen duktig!

2009-09-23 @ 21:11:32
Postat av: Simon Wijk

Du ska vara stolt! Idol 2009 kanske inte var för dig. 2010, kanske? Snart slår du igenom och du kommer göra det stort! Du är en stjärna och kommer alltid vara!

2009-09-23 @ 21:11:49
Postat av: JOHNNYPONKEN

fortsätt du bara! :D

2009-09-23 @ 21:12:11
URL: http://johnnyponken.blogg.se/
Postat av: Anonym

plats 54 i tåget ! 54e plats.



MITT TURNUMMER JU ANDREAS !! hohoho : )



-saris

2009-09-23 @ 21:12:16
URL: http://sarabergenwall.blogspot.com
Postat av: petra

ledsen att du åkte ut, du förtjänade att vara kvar för du är så jäkla bra!

2009-09-23 @ 21:15:13
URL: http://petralovisaeriksson.blogg.se/
Postat av: Andreas fanclub ;)

Oh Andreas sök nästa år för tusan! Det bara måste du, tänk vilken revanch när du verkligen får visa vad du går för!!!! :D

2009-09-23 @ 21:18:10
Postat av: Martina

kör ditt eget race du äger och kommer lyckas!

lycka till i framtiden. Kramar, Martina.

2009-09-23 @ 21:19:19
URL: http://willyoubethere.blogg.se/
Postat av: Anonym

Blev lite chockad när man har följt din blogg ett tag pga minoutfit.se och sen sitter man där som varje år och kollar på idol, nertryckt i soffan. Sen helt plöstligt står du där och jag kommer inte på vem du är, vart har jag sett människan tänkte jag :O Men sen kom jag på, det är ju den där killen med ruskigt snygg kläd stil. Ahhhaa! och dessutom när du börjar sjunga så vart det kört, du är ju helt sjukt duktigt. Jag va posetivt överaskad och har settat här hemma och hoppats på att du skulle gå vidare, men så gör du inte det. Rackarans jury säger jag. Jag tycker defentivt att du ska söka nästa år igen, för du är riktigt duktig. Goo for it :)

2009-09-23 @ 21:21:51
Postat av: Anonym

Härligt att du håller hoppet uppe, du är verkligen jätte bra! fortsätt med musiken och sök igen och försök "sticka ut" lite mer från mägden, man har inte märkt av dig så mycket under programet. Jag vet att du skulle kunna gå ännu längre!

2009-09-23 @ 21:23:12
Postat av: Pania

Det kommer för dig :) Jag skrev ett inlägg om dig i min förra blogg för ett tag sen och skrev att vi skulle få se mer utav dig. Gissa om jag blev förvånad när jag såg dig på idol :D

Önskar dig all lycka i framtiden, du kommer lyckas!

2009-09-23 @ 21:24:01
URL: http://paniat.blogg.se/
Postat av: elli

du var grym tycker jag iaf!

2009-09-23 @ 21:43:24
URL: http://popfjant.devote.com
Postat av: Linda

faann ''/ men du är awsome ändå =)

2009-09-23 @ 21:47:52
URL: http://liinnddaa.bloggspace.se/
Postat av: Robin

Tja Andreas! Grymt fin röst, du borde verkligen inte åkt ut. Att du dessutom var tävlingens snyggaste kille gör ju inte saken bättre. Synd! Lägg upp fler klipp på när du sjunger! =)



//Robin

2009-09-23 @ 22:05:58
Postat av: Malin W

synd att du åkte ut, jag tyckte du var jättebra. du borde söka nästa år igen! nu vet du ju liksom hur allt funkar :)

2009-09-23 @ 22:06:27
URL: http://maliinwe.blogg.se/
Postat av: Everlinn

1.Idol är för folk som inte är tillräckligt duktiga för att bli upptäckta på annat sätt. Sök inte nästa år, behåll stoltheten

2. Det lät SKIT bra det jag hörde från TV

2009-09-23 @ 22:16:11
URL: http://everlinn.blogg.se/
Postat av: Anonym

grym är du! kram

2009-09-23 @ 22:18:49
Postat av: Lovisa

Tråkigt att det är slut men du är sjukt bra på sjunga och jag lyssnar på dig på tuben hela tiden! Du kmr nog att lycks inom musik ändå en dag, du är riktigt bra!! Hoppas att du lägger upp lite låtar på Youtube nu så man kan få höra dig sjunga fast du inte är med i idol! Du kan ju söka om nåt år igen som många av årets favoriter har gjort! Jag hoppas verkligen att vi kmr få se mer av di i framtiden, det är du värd!! Hare!! :)

2009-09-23 @ 22:44:40
URL: http://Lovan.devote.se
Postat av: Anonym

känns som alla skriver lång utläggningar om dig. det jag ville säga är att du är väldigt bra.



/ Simon

2009-09-23 @ 22:53:19
Postat av: Anonym

YEEEESSSSSSSSSSS DU ÄR MIN IDOL!!!!!

2009-09-23 @ 23:01:25
Postat av: sophie

även om du åkte ut, tycker jag verkligen att du är en av de bästa som någonsin sökt till Idol. Idol är ju inte det bästa, se bara på den "promotion" som robin, kevin b och johan palm har fått nu i efterhand, de släpper ett album sen uppträder de på frölunda torg liksom. jag skulle faktiskt sökt i år, men jag var jätteförkyld den helgen så det gick ju inte. kul att du kom långt i alla fall. tror inte du behöver söka nästa år, du ligger ju rätt bra till med förstapriset på popkorn och en fantastisk sångröst. så jag förväntar mig änna att vi kommer se mer av dig i framtiden. ser fram emot det! have itt :)

2009-09-23 @ 23:10:26
URL: http://goldentrasch.blogspot.com/
Postat av: Micaela

Verkligen tråkigt att du åkte ut från idol, du är en av mina favoriter! Men jag är säker på att du kommer lyckas inom musiken ändå :) Keep up the good work!

2009-09-23 @ 23:15:58
URL: http://micaelaaas.blogg.se/
Postat av: Jäm

Står ju till och med IDOL på tågbiljetten :P

2009-09-23 @ 23:43:37
URL: http://blattejäveln.se
Postat av: Anonym

jag älskar dig , ska gifta mig med dig

2009-09-23 @ 23:59:33
Postat av: Kajsa

Du vet till nästa år iaf;) hoppas på att få se dej då, hejade ju på dej;)

2009-09-24 @ 08:29:40
Postat av: Far-mor & Far-far

Vi älskar dig. Du är bäst vi är stolta över dig.

2009-09-24 @ 11:39:07
Postat av: josefin

andreas! du måste söka nästa år :D:D om du har utvecklats s¨å mkt som du säger är du en självklar finalist nästa år :D:D

2009-09-24 @ 13:44:40
Postat av: Anonym

du söker väl nästa år? :D

2009-09-24 @ 14:11:38
Postat av: Hanna

SÖK NÄSTA ÅR! :D

2009-09-24 @ 20:29:54
Postat av: Anonym

om du inte söker nästa år!!!!!!! GÖR DET!

2009-09-24 @ 23:20:57
Postat av: sagafalk

synd att du åkte ut, du var jättebra hejade på dej! hoppas du får mer tillfällen så man kan få lyssna på din härliga sång

2009-09-25 @ 18:24:45
URL: http://sagafalk.blogspot.com
Postat av: Anonym

....melodifestivalen? Funderat på den?

2009-09-25 @ 18:49:15
Postat av: petronella!

det va verkligen synd ! :/

men du kmr lyckas med musik ändå, det lovar ja ! (y).



kram! (L)

2009-09-25 @ 19:24:08
URL: http://petronellaamanda.blogg.se/
Postat av: sandra

finns det inga videor från idol med dig någonstans ifall att man missade? Du är grym.

2010-04-12 @ 09:59:13
URL: http://s-andrakarlsson.devote.se
Postat av: Elin

Kommer du att söka igen? :)

2010-04-12 @ 12:20:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0