Mina 10 favorit album just nu.


Det är dessa album jag lyssnar mest på  just nu. Bra klassiker och flera nya album, men detta är iallafall mina favoriter just nu:

Britney Spears - Circus
Albumet har något, som jag aldrig blir trött på. Absolut det bästa albumet av Britney genom tiderna. Bästa spår: Womanier, Circus, Kill The Light, If U Seek Amy, Phonography, Shattered Glass, Lace&Lather, nej jag skulle kunna nämna iprincip alla.

Beyoncé - I Am...Sasha Fierce
Beyoncé känns otroligt personlig på denna plattan, och levererar grym R&B. Hon har en otrolig röst, och det kommer jag ser fram emot att få uppleva live den 11 maj, då hon är i stan.

Janet Leon - Janet
Jag har redan skrivit ett stort utlåtande av hennes album här.

Kim - Kim
Liksom mitt utlåtande om Janet, hittar du också Kims här.

Daniel Bedingfield - Gotta Get Thru This & Second First Impression
Daniel är en av mina absoluta favorit artister. Han har ett unikt sound, och hans röst är helt otrolig. Jag älskar den sköna mixen av låtar, som hans plattor innhåller. Jag har lyssnat på albumen i många år, men dom är fortfarande fantastiska.

Lykke Li - Youth Novels
Det är redan ett klassiskt album! Hennes unika uttryck och stil gör sig så bra på skiva, men att gå på en konsert med Lykke Li, är något jag hoppas på snarast.

Robyn - Robyn
Jag vet inte vad jag ska säga. Finns det en männsiska som inte älskar Robyn?

Lily Allen - It's Not Me, It's You
Första låten har en melodi som liknar låten som kommer i Beckfilmernas eftertexter. Det kanske är den? Skivan känns lite Natasha Bedingfield och om man censurerar vissa låttexter, är det en riktigt unik och skön lyssning.

Brandy - Human
Helt seriöst så låter nästan alla låtar på plattan som typiska radio hitar. Jag har inte lyssnar på Brandy innan detta album, lyssna på det!

Darin - Flashback
Darin är underskattad. Han kan göra bra låtar, och det visar han prov på här. Mina favoriter är låtarna Breathin' Your Love, Dance, Karma, Flashback och What If.
 

Kommentarer
Postat av: Mussi

Lykke Li's är ju bäst. Tror du skulle gilla Miley Cyrus också!

2009-02-22 @ 16:12:51
URL: http://mzahra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0